Birdlip, 4.mart 1944.
ENEAGRAM
V
Kao što smo videli, Mehanički Čovek
je dat i stvoren da primi prvi šok na tački 3. To mu omogućava da živi u
fizičkoj egzistenciji. Međutim, on ne daje sebi šok na tački 6 ili šok na tački
9. (Ponovo govorimo o trouglu unutar Eneagrama). Kada počne da proučava priroda
šoka na tački 6 i pokuša da sebi da taj šok,on čini korak u pravcu svesnosti i
unutrašnje evolucije. Jedan razlog za to što stvari u svetu idu kako idu, je
što Čovek nije dovoljno svestan, mada pretpostavlja da jeste. Kao što je na
početku rečeno, sa jedne strane, cilj ovog Rada je da poveća svesnost. Čovek
mora prvo postati svesniji sebe. Na paradoksalan način, čovek treba da postane
svestan činjenice da nije svestan. Direktnim samo-proučavanjem čovek mora da
shvati da većinu svoje egzistencije provodi u stanju sna. Međutim, u tom stanju
šok na tački 3 se redovno daje i prima. Ako bi naše disanje zavisilo od naše
svesne pažnje, ne bismo dugo ostali u životu.
Sa te tačke gledišta, dakle,
proučavanje šoka na tački 6 je istraživanje kako povećati svest. To se naziva
opštim pojmom Pamćenje Sebe, kao što je rečeno, čitava primena Rada sakuplja se
na toj tački. Rad mora biti postavljen na mesto ulaznih utisaka. To se ne može
učiniti dok čovek ne bude u neuobičajenom stanju svesti, koje se razlikuje od
njegove uobičajene svesti. Između drugog stanja svesti i trećeg postoji mnogo
stepenova. Pogledajmo dijagram sa 4 stanja svesti. Možemo uočiti stepenove
između takozvanog budnog stanja i stanja Pamćenja Sebe.
Pretpostavimo da imate cilj, kao što
je da ne budete negativni prema određenoj osobi. Moraćete da ostajete budni u
svakom trenutku prema svom cilju i prema unutrašnjem stanju u sebi u svakom
trenutku. To će biti jedna vrsta Pamćenja Sebe. Kada čovek pamti sebe, trebalo
bi da se seti svoga cilja. Problem je u tome, što mi ne možemo živeti dugo u
tom stanju povišene svesti, jer crpimo raspoloživu energiju za to. Svesnost,
kao i sve drugo, ima težinu i mere. Postoji samo toliko svesnosti. Posle nekog
vremena mi postepeno povećavamo svest i tada, umesto da zapadnemo u veoma dubok
san, posle perioda pokušavanja da budemo svesniji, kao što se to toliko često
dešava, zadržavamo određenu memoriju o sebi, izvestan kontinuitet unutrašnjeg
života. Međutim, naša želja da spavamo je veoma velika, tako da nas pokušaj da
sebi damo šok na tački 6 često iscrpljuje. Osećamo da smo učinili dovoljno.
Sada, san je lagan, jer Rad nije neophodan za život. Kada biste znali da ćete
umreti, ako ne budete pamtili sebe tokom minuta, tada bi zaista bilo teško
zaspati. Ali na sreću, ili na žalost, osoba može da počne da se identifikuje od
trenutka kada ustane, čak i kroz unutrašnji razgovor sa sobom, i da ostane u
snu čitav dan. Kada uhvatite sebe u snu na ovaj način i shvatite da ste bili
potpuno identifikovani sa unutrašnjim govorom i ispisivanjem računa protiv
drugih, tada ste u poziciji da shvatite u čemu se sastoji zadavanje šoka na
tački 6. Bićete u stanju da vidite razlike između mehaničnog stanja sna i veće
svesnosti. Pamćenje Sebe ne može da se objasni u toliko mnogo reči, jer je to
iskustvo, većeg ili manjeg intenziteta. Čovek ne može da objasni iskustvo.
Ipak, postoje osnovni opisi šoka Pamćenja Sebe, na koje želim da ukažem i koje
želim da uporedim sa šokom disanja.
Šok disanja se sastoji od pokreta iz
i pokreta u, ili, ako više volite, pokreta u i pokreta iz. Postoji udisanje
(inspiration) i izdisanje (expiration) i čitav akt disanja ili ciklus disaja
uključuje oba. Međutim, ne postoji kontradikcija u suprotnim pokretima, jer oni
zajedno formiraju kompletan ciklus. Mi pravimo otprilike 20 takvih ciklusa u
minuti. Setićete se da je u Tablici Vremena u različitim kosmosima, gde je
rečeno da je „Vreme dah“, Čovekovo vreme disanja uzeto kao 3 sekunde. Želim da
ukažem na ova dva pravca – u i iz. Kako to korespondira sa psihičkim aktom
Pamćenja Sebe? Da li se sećate dijagrama sa dve strelice, okrenute u suprotnim
pravcima?
Predstavimo sada prvi šok disanja
dvema strelama:
Ovi pravci reprezentuju udisanje i
izdisanje. Sada, trougao u srcu Eneagrama ima tri tačke, numerološki označene
sa 3, 6 i 9 i svaka od tih tačaka reprezentuje mesto šoka. Šok na 3 je šok
disanja. Zanima me da li ste pomislili da drugi šok na 6 na neki način
korespondira – naime, predstavlja na neki način „u i iz“ ili „iz i u“? Odjendom
ćete videti iz dijagrama Pamćenja Sebe da se ono kreće jednim putem, a zatim
drugim putem, u i iz, iz i u, upravo kao i disanje. Da li zamišljate da prvi
šok disanja može da postoji bez odnosa sa drugim šokom i bez korespondiranja?
Za one, koji žele da razmišljaju o ovom učenju i da ga potvrde u svom umu,
želeo bih da obratim vašu pažnju prvo na ovaj neobični trougao koji stoji u
središtu Eneagrama, a tada na prirodu prvog datog šoka vazduha – to jest,
unutrašnji spoljašnji
pokret disanja. Tada ću vas upitati: „Da li mislite da je moguće da drugi šok
na tački 6 (prvi svesno zadati šok) nije povezan sa prvim, mehanički datim
šokom na tački 3?“ Dijagram Pamćenja Sebe pokazuje da ima.
Kasnije ćemo se vratiti proučavanju
šoka na tački 6, ali želim da ovo dodam. Dok ne stignete na tačku razumevanja,
na kojoj se ovaj Rad, i čitava ezoterijska psihologija, bavi vašim unutrašnjim
stanjima i vašim reakcijama na druge, koje deluju na vas, sve će izgledati
nejasno, fantastično i nepotrebno. Samoposmatranje, početna tačka ovog Rada,
treba da omogući čoveku da razume svoja unutrašnja stanja. Evolucija je
evolucija unutrašnjih stanja. Samo-razvoj je razvoj unutrašnjih stanja. Samo vi možete poznavati svoja unutrašnja
stanja: samo vi se možete odvojiti od beskorisnih, negativnih i zlih stanja.
Ponoviću da je nemoguće postati svesniji, nemoguće zadati šok na tački 6, dok
ne počnete da bivate svesni toga, kakve vrste stvari su u vama, a da bi se to
desilo, pre svega je neophodno okrenuti pažnju unutra i uočiti svoje reakcije
na spoljašnjost. Čovek mora da otkrije šta unutrašnjost i spoljašnjost znači i
šta taj pokret spolja i unutra znači, jer je biti samo u unutrašnjosti ili samo u spoljašnjosti pogrešno. To ste vi i to je spoljašnji svet, koji vam je prenet čulima.
Postoji svet i postoje vaše reakcije na njega. Ukoliko ne možete da napravite
razliku između sebe i spoljašnjeg sveta, nećete moći da primenite Prvi Svesni
Šok. Kao što sam rekao, vratiću se na ovo kasnije. U ovom trenutku, obratite
pažnju na neku osobu spolja i obratite pažnju na svoje reakcije na tu osobu i
razliku između ta dva.
Нема коментара:
Постави коментар